Migrändagbok 080408

Sen jag började med Isoptin i förebyggande syfte har migränanfallen tunnats ut betydligt! Detta året har jag i princip bara haft 3 anfall, vilket är en enorm förbättring. Idag lyckades migränen smyga sig på ändå, men skönt nog så var det ett av de mildare anfallen. Det tackar jag för! :)

Datum: 080408, tisdag
Tidpunkt (ungefär): ca. 11.30, uppe ur sängen vid 16.00
Styrka: 5/10
Symtomen: Började med Aura, ca 15 minuter innan huvudvärken kom. Inga stickningar eller domningar.
Eventuell orsak: Stressigt i skolan, mycket som ska göras. Har gjort ganska mycket, fått många intryck och sovigt lite dåligt.
Huvudvärken: Precis som annars var jag känslig för ljud, ljus och rörelse. Huvudvärken satt i höger sida och gick bak mot nacken. Pulserande.
Medicinering: 1 ipren plus zomig nasal
Efterråt: Väldigt trött och slö efterråt, men tvingade mig att ta tag i morgondagens prov. Ingen vidare aptit, mestadels törstig.
Övrigt: Förvånandevis "lungt" anfall trots att jag inte haft migrän på ett tag.

Kommentarer
Postat av: anders marsk

Hej,



Jag jobbar på läkemedelsföretaget AstraZeneca och försöker lära mig mer om migrän och fr a om migrän hos tonåringar.



Kan du svara på följande frågor:

- När du har eller får migrän hur vanligt i % är det att du vaknar med migrän jämfört med att symptomen kommer "krypande" under dagen?



Är det svårare att bli symptomfri eller lindra symptomen om man vaknar med migrän jämfört med om man sätter in behandling när bevären kommer "krypande " på dagen?

2009-02-24 @ 14:37:45
Postat av: Maria

Hej!

Jag måste nog säga att det är väldigt varierande men på ett ungefär så vaknar jag med anfallet runt 30 % av fallen.

Jag tycker själv att det är lättare att bli av med migränen då jag vaknar med anfallet. Då är oftast det värsta över så att säga.

2009-02-25 @ 23:57:14
URL: http://mariasmigran.devote.se
Postat av: Kalle

Hej, Här är hjälpen för migrän, www.uppercervicalcare.com

2011-12-12 @ 14:45:34
URL: http://www.schc.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0