Mikaelas blogg

Under två veckor i september förra året gästbloggade en tjej, som heter Mikaela, på Migränförbundets hemsida. Jag kunde läsa mening efter mening och känna att allting stämde in på mig. Det var som att jag läste ur en bok om mitt eget liv.
Först då kom jag att tänka på att jag kanske själv skulle börja blogga om migrän. Jag har en personlig blogg sedan innan eftersom jag tycker om att uttrycka mig i text och bilder, men en migränblogg.. Kunde det vara något för mig?
Det visade sig att det faktiskt var någonting för mig, även om jag inte har bloggat särskillt länge eller mycket än så känner jag själv mig ändå väldigt lättad.
Jag har tagit mig ur den tid då jag undangömde min migrän och faktiskt mådde dåligt av den även när jag inte hade några anfall. Jag vill kunna uppmuntra andra till att göra detsamma och få andra unga att känna samma trygghet och värme som jag gjorde när jag läste om Mikaelas berättelser.

Jag hoppas att jag når dit en dag och att det dyker upp fler unga bloggare kring detta ämnet.
Vi har mycket att lära av varandra.

Mikaelas gamla inlägg hittar du HÄR!

Kram från Maria v

Kommentarer
Postat av: Emmy

Hej Maria!
Vart så glad att jag hittade din blogg. Jag har själv funderat på att starta en migränblogg... får se om jag gör det en vacker dag. Starkt av dig iaf att dela med dig av ditt liv. Nu är jag på väg, men i eftermiddag ska jag läsa igenom din blogg. Ser fram emot det!
Många migränfria kramar! =)

2008-01-08 @ 12:56:25
URL: http://emmy.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0